post-title

Tural Metesoy: Homofobiya problemi

Bələ ki, tədqiqatlar nəticəsində məlum olur ki, hər 48 saatdan bir homoseksual olan bir nəfər homofobik insanlar tərəfindən zorakılığa məruz qalaraq öldürülür. Beynəlxalq Əfv Təşkilatının tədqiqatlarına görə təxminən 70 ölkədə eynicinslilərə zorakılıq tətbiq olunur və səkkiz ölkədə homoseksuallığa görə edam cəzası verilir.

 

Homofobiya eynicinslilÉ™rÉ™ qarşı qorxu, qorxu É™sasında nifrÉ™t duyÄźusu bÉ™slÉ™yÉ™n insanlara deyilir vÉ™ müasir dövrümüzün aktual problemlerindÉ™n biridir. Homofobik olan insanlar homoseksuallara qarĹźi bÉ™slÉ™diyi psixoloji anormal hÉ™rÉ™kÉ™tlÉ™r bir sıra neqativ nÉ™ticÉ™lÉ™rÉ™ sÉ™bÉ™b olur. BÉ™lÉ™ ki, tÉ™dqiqatlar nÉ™ticÉ™sindÉ™ mÉ™lum olur ki, hÉ™r 48 saatdan bir homoseksual olan bir nÉ™fÉ™r homofobik insanlar tÉ™rÉ™findÉ™n zorakılığa mÉ™ruz qalaraq öldürülür. BeynÉ™lxalq ĆŹfv Təşkilatının tÉ™dqiqatlarına görÉ™ tÉ™xminÉ™n 70 ölkÉ™dÉ™ eynicinslilÉ™rÉ™ zorakılıq tÉ™tbiq olunur vÉ™ sÉ™kkiz ölkÉ™dÉ™ homoseksuallığa görÉ™ edam cÉ™zası verilir. Göründüyü kimi homofobiya istÉ™r cÉ™miyyÉ™t, istÉ™rsÉ™ dÉ™ bir sıra dövlÉ™tlÉ™r tÉ™rÉ™findÉ™n insan hÉ™yatının mÉ™hvinÉ™, şəxsiyyÉ™tin şərÉ™f vÉ™ lÉ™yaqÉ™tinin alçaldılmasına sÉ™bÉ™b olur. Sual yaranır homofobizm tarix boyu daima mövcud olubmu? Bunun tarixi köklÉ™ri hara gedib çıxır?

DemÉ™k olar bütün dinlÉ™r homoseksuallığa qarşı cıxmaqla öz homofobik münasibÉ™tini eyni cür göstÉ™rsÉ™lÉ™r dÉ™ dünya xalqlarının müxtÉ™lif mÉ™dÉ™niyyÉ™tlÉ™ri buna bir mÉ™nalı münasibÉ™t bÉ™slÉ™mÉ™yiblÉ™r. BelÉ™ ki, eramızdan É™vvÉ™lki dövrlÉ™rdÉ™ xüsusÉ™ndÉ™ antik yunan mÉ™dÉ™niyyÉ™ti kimi tanınan klassik dövrdÉ™ cinsi münasibÉ™tlÉ™r hec dÉ™ müasir dövrümüzlÉ™ eyni formada davam etmirdi. O dövrün É™sas filosoflarından olan Platonun dialoqlarına müraciÉ™t etdikdÉ™ hÉ™min dövrdÉ™ homoseksuallığın necÉ™ geniĹź yayıldığını görÉ™ bilÉ™rik vÉ™ maraqlıdır ki, buna hÉ™r kÉ™s normal yanaşırdı. Platon "MÉ™rasim" adlı kitabında köklü vÉ™ uzun müddÉ™tli É™sl sevginin mÉ™hz iki kiĹźi arasında olan sevgi olduÄźunu, qadın kiĹźi arasındakı eĹźqin isÉ™ adi, qısamüddÉ™tli vÉ™ mÉ™qsÉ™dli olduÄźunu çox geniĹź izah edir. Bunun isÉ™ É™sas sÉ™bÉ™bi qadına bioloji varlıq kimi baxılmasında idi. BelÉ™ ki, antik Yunanıstanda qadın çox aĹźağı sÉ™viyyÉ™li varlıq kimi görülürdü, hatta qadının insan olub olmadığı É™sas müzakirÉ™ obyekti idi. Buna görÉ™ dÉ™ gÉ™nc oÄźlanlarla yaĹźlı kiĹźilÉ™r cinsi É™laqÉ™dÉ™ olar, gÉ™nclÉ™r yaĹźlı partniyorlarına hÉ™zz, yaĹźlılar isÉ™ gÉ™nclÉ™ri bunun É™vÉ™zindÉ™ intellektual mÉ™lumatlarla tÉ™min edÉ™rdi. Onlara görÉ™ bir qadına aĹźiq olmaq É™n böyük günahlardan hesab olunurdu. Normal qadınlarla yalnız nÉ™sli davam etdirmÉ™k üçün yaxınlıq edilirdi. Buna baxmayaraq bir fahişə ilÉ™ dÉ™ cinsi É™laqÉ™dÉ™ olmaq sÉ™rbÉ™st idi.

FahişəlÉ™r isÉ™ o dövrdÉ™ üç cür idi.

1) Bugünkü küçÉ™ fahişəlÉ™rinÉ™ oxĹźar adi fahişəlÉ™r
2) Bir sahibi olan qul fahişəlÉ™r 
3) Krallara ve din xadimlÉ™rinÉ™ xidmÉ™t edÉ™n rütbÉ™li fahişəlÉ™r.

Bir sözlÉ™ antik yunan mÉ™dÉ™niyyÉ™tinin nümayÉ™ndÉ™lÉ™ri demÉ™k olardı ki, hamısı homoseksual idi vÉ™ onlarda homofobiklikdÉ™n söhbÉ™t bÉ™lÉ™ gedÉ™ bilmÉ™zdi. Lakin antik yunanlardan fÉ™rqli olaraq onların müasirlÉ™ri olan şərqlilÉ™rdÉ™ vÉ™ziyyÉ™t baĹźqa cür idi. Ä°stÉ™r uzaq, istÉ™rsÉ™ dÉ™ yaxın şərqdÉ™ Hegelin dÉ™ qeyd etdiyi kimi azad fikirlilik olmadığı üçün burda homoseksuallıq elÉ™ dÉ™ normal qarşılanmırdı, xüsusÉ™ndÉ™ sÉ™mavi dinlÉ™rin banisi hesab olunan yÉ™hudilÉ™rin tÉ™k allahlıq dininÉ™ kecmÉ™klÉ™rilÉ™ homofobizm sistemli xarakter daşımaÄźa baĹźladı. Ä°udaist yÉ™hudilÉ™rÉ™ görÉ™ eynicinslilÉ™r arasında evlÉ™nmÉ™k ve homoseksualizm böyük günahdır vÉ™ Tövratda qadaÄźan É™mÉ™l kimi göstÉ™rilir. Ä°udaizmin sistemli davamçıları olan xristianlıq vÉ™ islamda da buna baxış eyni cürdür. BelÉ™ ki, hÉ™r üç din bu É™mÉ™li Lut peyğəmbÉ™r vÉ™ onun qövmülÉ™ É™laqÉ™lÉ™ndirirlÉ™r. Qurani-KÉ™rimdÉ™ Lut peyğəmbÉ™rin (É™. s.) xalqının homoseksuallıqla məşğul olduÄźu bildirilib vÉ™ bunu iyrÉ™nc bir iĹź adlandırılıb (ĆŹraf, 7/80-81). Lut peyğəmbÉ™r uzun müddÉ™t öz camaatını belÉ™ bir iyrÉ™nc É™mÉ™llÉ™ məşğul olmamaÄźa çağırsa da, onlar onun sözünÉ™ qulaq asmayıb iĹźlÉ™rinÉ™ davam ediblÉ™r. BelÉ™ olduqda Allah TÉ™ala onların üstünÉ™ daĹź yaÄźdıraraq yaĹźadıqları şəhÉ™ri alt-üst edib (Hud, 11/82). Maraqlıdır ki, islam dini bu dinlÉ™r arasında É™n yenisi olsa da, mÉ™sÉ™lÉ™yÉ™ hÉ™lÉ™dÉ™ radikal tÉ™rÉ™fdÉ™n yanaşır. Artıq qÉ™rb alÉ™mindÉ™ xristianlıqdakı islahatlar nÉ™inki özünü tez bir zamanda doÄźrultdu, hÉ™mçinin yÉ™hudilÉ™rin Ä°udaizm kimi köklü vÉ™ sistemli dinlÉ™rinÉ™ yenidÉ™n baxıb islahatlar etmÉ™sinÉ™ sÉ™bÉ™b oldu. TÉ™bii ki, homofobizm É™lamÉ™tlÉ™rinin aradan qaldırılması üçün dÉ™ lazımı addımlar atdılar. Bu islahatlar islam dinindÉ™ edilsÉ™ dÉ™, sistemli yox kortÉ™bii olduÄźu ücün özünü doÄźrultmadı. MüqayisÉ™ üçün bunun É™yani göstÉ™ricisi kimi 2006-ci il dekabr ayında Ä°srail Respublikasında " eynicinslilÉ™rin evlÉ™nmÉ™yi" rÉ™smiləşdirildiyi halda bügünün özündÉ™ hÉ™lÉ™ dÉ™ islam qanunları ilÉ™ idarÉ™ olunan Ä°ran vÉ™ bir sıra É™rÉ™b dövlÉ™tlÉ™ri homoseksuallara qarĹźi ölüm hökmünü icra edir. Tarixi köklÉ™rÉ™ nÉ™zÉ™r saldıqda sadaladıqlarımıza É™sasÉ™n deyÉ™ bilÉ™rik ki, homobofiyanın tarixi qÉ™dim olsa da onun aradan qaldırılması elÉ™ dÉ™ müĹźkül mÉ™sÉ™lÉ™ deyil, hÉ™mçinin homoseksuallar üçün rahat hÉ™yat tÉ™min etmÉ™k, onları elm, mÉ™dÉ™niyyÉ™t, siyasÉ™t vÉ™ b sahÉ™lÉ™rdÉ™ olduqları kimi qebul etmÉ™k onlara azadlığın verilmÉ™si yox, keçmiĹź É™vvÉ™lki azadlıqlarını qaytarmaq kimi baĹźa düĹźülmÉ™lidir.

 

Tural Metesoy
Kultura.az

Yuxarı